Paprikasoppa

En snabbgjord och smakrik soppa! De grillade inlagda paprikorna hittar man i välsorterade livsmedelsbutiker, eller i butiker med inriktning på lite utländsk mat. Jag köpte min burk på Lidl.


Ingredienser (3-4 port):
* 1 liter vatten
* 2 st grönsaksbuljongtärningar
* 3 st vitlöksklyftor
* 6 st grillade inlagda paprikor
* 1 krm paprikapulver
* salt och peppar

Gör så här:
Koka upp vattnet och lägg i buljongtärningarna och pressa ner vitlöksklyftorna. Strimla paprikorna och lägg ner i vattnet. Koka ca 10 min. Mixa sedan soppan. Smaka av med salt och peppar.

Servera ex. med nybakt bröd.
 Jag åt min soppa med morot till, samt ett knäckebröd med färskost med pepparrotssmak samt skivat äpple och svartpeppar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback