Inleder fyra veckors träningskoncept idag!

Ja, idag inleder jag FYRA VECKOR av ett träningskoncept! Ett koncept som bygger på bra kosthållning och ett bra träningsprogram. Programmet är individbaserat för att möta just mina mål med träningen. Konceptet är ihopsatt av mig, dietist, samt en Lic. personlig tränare. Idag kör både han och jag igång och testar vårt koncept! Om en månad får ni se resultatet, om jag har lyckats med mina mål!

Varför jag valt att göra detta under fyra veckor är för att jag senaste tiden har upplevt en stor svacka i mitt liv både vad gäller kost och träning. Jag har haft mindre motivation till träning, ätit mycket socker under dagarna (i form av kakor och godis) samt att jag har tappat kondition och även ökat lite från min vikt jag brukar ha. Jag känner mig helt enkelt ur form, och nu var det dags att göra något åt det!

Dessa fyra veckor kommer jag alltså äta kring ett upplagt kostschema, som är både närings- och energiberäknat för att passa mig och mina mål, samt inte innehåller extra tillsatt socker. Träningen är upplagd av Lic. personlig tränare för att möta mina mål.



Mina mål med dessa fyra veckor är:
* Få tillbaka min motivation och glädje för träning
* Få tillbaka min kondition
* Öka i styrka och få lite mer synliga muskler
* Få in rutinen på mer varierad träning
* Bättre rutin på min kost
* Bli av med mitt sockersug
* Minska ca 2 kg i vikt till min vanliga vikt

Ni kan följa mig på bloggen hela månaden såklart!!

Önska mig LYCKA TILL nu!

/Helena

P.S. Jag tjuvstartade lite med träningen redan igår då det blev både Zumba, Bodypump och Spinning! .DS


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad roligt! Hoppas du delar med dig så mycket som möjligt av ditt kostschema, träning och hur du mår under tiden, vilka förändringar du gör osv. Ska verkligen bli jätte kul att följ!!



Kör hårt!

2011-11-14 @ 07:31:08
Postat av: Katarina

Det skall bli intressant att följa dig, lycka till!!

2011-11-14 @ 09:38:07
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: vonskareng

håller tummarna! lycka till!

2011-11-14 @ 16:35:26
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Lycka till!

Det känns skönt att du ska göra som andra dumbommar och svälta dig själv. Underbart! :)

(f.d. anorektiker)

kram

2011-11-14 @ 17:58:06
Postat av: Elina

Men gud vad roligt Helena! Det ska bli kul attfölja hur det går här på bloggen! :D

2011-11-14 @ 18:38:28
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter intressant, ska bli kul o följa med :) Lycka till, du kommer säkert klara det galant!

2011-11-14 @ 20:15:06
URL: http://lindanordling.blogg.se/
Postat av: Karin

Wohoo! Jag följer, läser och lär! :)

2011-11-14 @ 21:53:41
Postat av: Lennart

Trevlig och intressant blogg. Lyckas du bli av med majoriteten av socker utöver frukt så kommer du lätt att nå dina andra mål. Lyckas du bra med träningen kanske du har svårt med viktnedgång men du får härliga upp-piggande muskler.

2011-11-14 @ 22:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback