Några glutenfria produkter

Ni som följer min blogg vet ju att jag har testat på att äta glutenfritt ett tag! Det var verkligen en nyttig erfarenhet och jag var glutenfri i ca 4 veckor (med en del små misstag dock). Nu är jag tillbaka på vanlig kost eftersom det är lite dyrt att äta glutenfritt. Men en hel del produkter hann jag testa och tänkte skriva lite vad jag tyckte om de alla här!


Glutenfri limpa (Fria) ca 28 kr för 500 g
Detta brödet var saftigt och gott! Tyckte verkligen om det, och extra gott var det att rosta det. Kände inte att man blev så mätt, men det tycker jag inte i och för sig att man blir av något mjukt bröd. Skulle verkligen kunna köpa detta igen!


Bovetefrallor (Fria) ca 28 kr för 4 st, 280 g
Ganska dyra tyckte jag. Och de var rätt tråkiga. Smakade inte så mycket och var lite torra. Ingen hit.


Vaniljgifflar (Fria) ca 30 kr för 280 g (10 st)
Dessa tyckte jag var goda och lagom fika till en kopp kaffe! Något torra, men ändå väldigt goda. Kan rekommenderas, om man inte riktigt orkar baka mjuka kakor/bullar själv.


Grovknäcke (Semper) ca 20 kr för 215 g
Ett gott knäckebröd tyckte jag!

Grov mjölmix (Finax) ca 25-30 kr för 900 g
Testade att baka bröd med denna och det blev gott. Så jag gillade denna mjölmixen. Bra att den är mjölkfri också, vissa sådana mixer innehåller ju mjölk.


Risbröd ca 6 kr för 65 g
Gott med lite margarin och ost på, men är tyvärr inte mättade. Känns inte som man ätit något, och jag tycker det är viktigt att maten man äter ger mättnad.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Anonym

använd riktigt smör så blir du nog mätt

2010-10-31 @ 15:20:59
Postat av: Helena

Hej anonym! Jag förstår inte varför riktigt smör på en smörgås skulle göra mig mättare. Då är det bättre att byta till ett grovare bröd/knäcke och ha mycket grönsaker på etc. /Helena

2010-10-31 @ 15:28:10
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej! Oj, vilken BRA sida...jag har både gluten- och laktosintolerans, och just bröd tycker jag är svårt.

Hittade ett surdegsbröd som var SÅÅÅ GOTT och mättande, men det är svårt att få tag i och kommer tyvärr inte ihåg vad det hette.

Jag har också allergi mot bla citronsyra och många produkter innehåller ju även det.

Ha en go´dag

2011-08-12 @ 08:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback