Luccegasque

Igår var jag på Luccegasque. Gasque är en trerättersmiddag med underhållning, tal m.m. och sedan efteråt är det klubb och jag dansade ända till kl 4 inatt! Verkligen en jättekul gasque!

Naturligtvis tog jag bilder på maten:


Innan Gasuen började träffades vi hos en kompis som bjöd på kladdkaka med vaniljsås och chokladgrädde. Och så drack vi lite bubbel till det!


Förrätten var en blandad tallrik med löksill, senapssill, rödbetssallad, potatis, rödlök, gräddfil och knäckebröd. Jättegott!


Huvudrätten var lamm med potatiskaka, rödvinssås och päronchutney. Verkligen jättejättegott!!


Till maten blev det julöl och specialtillverkad julsnaps (inte så gott...).


Efterrätten var en saffranscheesecake med havtornsbär. Tyckte den var helt okej, men inte den bästa desserten jag ätit. Snygg var den i alla fall!

Efter desserten var det också kaffe och julgodisbuffé. Men då var jag så mätt så jag åt bara två små godisbitar.

En jättefin och rolig kväll var det!
Hoppas ni alla får en trevlig Luciadag imorgon!
/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Desserten såg riktigt lyxig ut! Synd att den inte var så god!

2010-12-13 @ 20:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback