Mumsig sallad med kräftstjärtar

Åt en jättegod sallad i torsdags! Har haft mamma på ett litet besök så vi handlade massa goda ingredienser till att göra en sallad. När jag är själv och gör sallader brukar jag bara slänga ihop det jag har hemma, vilket oftast blir lite "fattigt". Men denna blev lyxig och god!!


I salladen hade vi: kräftstjärtar, avocado, ruccolasallad, gurka, rödlök, körsbärstomater, svarta oliver, fetaost, sparris, färska champinjoner, salt, svartpeppar och som "dressing" ovanpå hade vi ananas- och mangochutney. Jättegott!

Nu ska jag fixa klart de sista kakskyltarna inför Halloween-fikat imorgon. Och sen ikväll ska jag iväg och se Detektivbyrån. De gör sådan underbar musik! Sen måste jag sova riktigt gott så jag vaknar pigg och utvilad och är laddad inför morgondagens stora temafika!! :) Ska bli skitkul!


Jag tänkte bjuda på en liten tjuvkiksbild inför fiket imorgon... Nämligen avhuggna fingrar. Det är choklad och kex, inrullat i marsipan, doppat i röd karamellfärg samt naglar av mandelflarn rullade i röd karamellfärg... 
 
/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback