Pestopasta med citronglaserade grönsaker


Du behöver (till 2 portioner):

* två portioner pasta, ca 160 g

* 2-3 msk pesto

* ca 200 g gröna bönor, frysta och upptinade

* 2 nävar ruccolasallad, ca 40 g

* 12 färska champinjoner

* 1 liten röd paprika

* 1 liten gul paprika

* 1 rödlök

* 1 msk olivolja

* 2 msk citronsaft

* 1 pressad vitlöksklyfta

* salt och svartpeppar

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Skär champinjonerna i halvor, paprikorna i bitar och rödlöken i klyftor och lägg allt i en ugnsfast form. Blanda olja, citronsaften, vitlöken, saltet och pepparn i en liten skål och häll sedan över grönsakerna i formen. Blanda runt. Sätt in i ugnen i ca 25 minuter. Koka under tiden pastan. När den är färdigkokt, blanda med peston, de tinade bönorna och ruccolasalladen. Lägg upp på två tallrikar och toppa med de citronglaserade grönsakerna. Klart!


Nu ska jag cykla till en kompis och disskutera lite kring den centrala cirkulationen. Även om jag inte alls hunnit plugga allt jag ville hinna med idag, måste jag ändå säga att det gått väldigt bra. Jag kämpar på!
Trevlig fredagskväll!
/Helena


Kommentarer
Postat av: Jenna

Ja äntligen har jag nåt bra att springa i utomhus! :) Jag hittade de rosa i din blogg, och du har helt rätt!

Jag hittade oxå några som jag tyckte var hyfsat fina i affären, fast inte jämfört med mina aerobic skor ;), men mitt problem är att just de som jag ville ha inte tillverkas i min storlek. Vissa märken hoppar över storlek 40,5 (trots att de har halvstorlekar på 37-39 och 41). Märkligt tycker jag! Men man vänjer nog sig, och de jag hittade var iaf riktigt sköna på fötterna!

2009-05-29 @ 18:50:52
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Anonym

=) jaha hur gick de då? var det göteborgsvarvet du sprang då el? i morgon ska det bli hur varmt som hellst, jag skulle hellre villja att det var ca 15 eller nått inte 30 grader haha.. :D

2009-05-29 @ 22:00:50
Postat av: Emma

Ser jättegott och fräscht ut!

2009-05-30 @ 12:14:00
Postat av: Emelie

mums vad gott! Det kanske jag far gora till lunch idag! :) Tack sa mycket, ja det ar jatte kul! Det basta beslutet jag nagonsin gjort :)

2009-05-30 @ 17:56:51
URL: http://emeliesvendsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback