Grön pestopasta

MUMS säger jag bara!

Ingredienser (2 port):

* 1 röd paprika

* 2 portioner pasta, gärna fullkorn (ca 200 g)

* 200 g frysta haricot vertes

* ½ rödlök

* 12 körsbärstomater

* ca 50 g ruccolasallad

* 2-4 msk pesto (beroende på hur starkt man vill ha det)

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader. Dela paprikan i strimlor/bitar. Lägg i en ugnssäker form och ha inne i ugnen ca 15 minuter. Koka pastan och när den är färdig - lägg i de frysta bönorna i det varma vattnet så att de tinar. Häll av vattnet och blanda ner peston och rör runt. Strimla rödlöken och dela tomaterna i halvor. Blanda sedan pastan med de andra grönsakerna i en skål. Klart.


Har varit och jobbat idag. Kom hem till korridoren och ingen har fortfarande svabbat golvet... Nu är jag såååååå trött på att bo i korridor...! *lägenhetsdrömmer*
/Helena

P.S. Igår slog jag besöksrekord i min blogg! Kul :) Roligt att så många läser! D.S.


Kommentarer
Postat av: Jenna

ÅÅh så gott! Precis mat i min smak ;) Pesto är fantastiskt med allt!



Trevlig kväll!

2009-05-03 @ 20:34:32
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback