Coccos- och müslitoppar

Mitt absoluta favoritgodis är yoghurt-doppat naturgodis. (Och detta som de för övrigt kallar "yoghurt" är bara en villfarelse för att det ska låta nyttigt, egentligen är det vit choklad...) Hur som helst är det ganska dyrt att köpa det i lösvikt, så jag gjorde coccos- & müslitoppar själv igår. Lite lyx inför kvällens Eurovision Song Contest :)

 

Coccostoppar (ca 15 st):

* 100 g vit choklad (av bra kvalité)

* 1,25 dl riven coccos

* ev. någon droppe citronsaft


Müslitoppar (ca 15 st):

* 100 g vit choklad (av bra kvalité)

* ca 1,5 dl fruktmüsli, med russin i (jag tog min pepparkaksmüsli jag gjorde för ett tag sedan)

Gör så här:

Bryt chokladen i bitar och lägg i en microvågsugns-säker skål. Kör på full effekt i intervall om 30 sek tills chokladen är helt smält. Blanda i müslin/coccosen. Låt stå svalt i kylen i ca 5 min. Klicka sedan ut toppar på bakplåtspapper och låt stå svalt tills de stelnat. Lägg i en bruk och förvara i kylen. Mums!

 

Vem hejar ni på ikväll? Om jag fick bestämma topplistan skulle det vara:

1. Ukraina, 2. Norge, 3. Grekland, 4. Azerbadzjan, 5. Bosnien.

Men vilken tror jag vinner..? Norge är ju segertippat och det skulle inte förvåna mig om de tar hem det, men jag tror att en uppstickare skulle kunna vara Bosnien. Jag tror dem har god chans. Albanien och Moldavien kan nog också slå sig in på ett bananskal.. Men det är svårt att förutse eftersom en internationell jury har halva makten ikväll. Det är så himla många bra låtar i år också!!

Trevlig kväll allihopa!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Lexie

mumma vad gott :D

2009-05-16 @ 22:51:49
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/
Postat av: Emma

mums

2009-05-17 @ 22:17:48
Postat av: Molly

dessa låter så mkt godare än de mn köper :) nyttigare också :)

ha en bra dag och vecka.

2009-05-18 @ 13:05:51
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback