Mumsiga chokladmaränger

Dessa marängerna blev väldigt goda!! Och om du vill testa receptet på fläderglassen som jag har publicerat, så passar det utmärkt att göra dessa marängerna samtidigt eftersom man får en massa äggvitor över.



Ingredienser (ca 12 st):
* 3 st äggvitor
* 2 dl socker
* 50 g mörk choklad

Gör så här:
Sätt ugnen på 125 grader. Häll äggvitor (spara gulorna ex. för att göra den kanongoda fläderglassen som jag publicerat recept för) och socker i en skål. Vispa med elvisp tills blandningen är tjock och lite styv. (Det tar rätt lång tid.) Bryt chokladen i bitar och lägg i en ugnssäker skål och värm i micron på full effekt tills chokladen smält. Häll chokladen i äggsockerblandningen. Rör bara om med några få tag så att massan blir strimmig i färgen. Klicka ut i stora klickar på en bakpapersklädd plåt. Sätt in i ugnen i ca 50-60 minuter.
Jättegoda att äta till glass och banan, eller bara precis som de är till en kopp kaffe.


/Helena


Kommentarer
Postat av: Beauty

Vad gott, dem skall jag göra imorgon =)

2009-07-08 @ 23:38:22
URL: http://beautycouture.blogg.se/
Postat av: Sanna

De såg riktigt goda ut! Möjligen ett litet tips, jag brukar ha i lite socker i taget då tar det inte lika lång tid (men det kanske inte funkar på dessa maränger)

2009-07-09 @ 09:29:35
URL: http://saannaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback