Pluggande inför tenta - lite om ägget

För tillfället befinner jag mig hemma i Småland, fullt pluggandes inför en tenta jag har på onsdag. Det är den mest omfattande tenta jag hittills har haft. Det är hur mycket som helst (!) att läsa och lära sig, men ack så kul och intressant det också är!! :) Tentan är på livsmedelsvetenskap, animaliska och vegetabiliska livsmedel - allt ifrån vad som sker i griskött efter slakt, till hur cerealiekärnan är uppbyggd. Allt ifrån vilket fett som är bäst att steka i till äggets uppbyggnad! Och ägget kan du lära dig lite mer om här nedan. Jag var tvungen att förena lite nytta med nöje och pyssla lite samtidigt som jag pluggade! Det blir lite segt att sitta och bara läsa, jag lär mig mer när jag gör något aktivt. Så lite matnyttigt om ägget att kunna alltså!


Tack för alla kommentarer jag får! Är jätteroligt när ni skriver något lite och att så många även läser min blogg! Kul också när ni blir inspirerade och provar alla recept jag lägger ut. Det sporrar mig till att fortsätta göra en intressant blogg! Nu framöver i veckan kan jag skvallra om att ni får resultatet av ett pepparkakstest jag genomfört med några provsmakare!
Har ni någon fråga är det bara att mejla: [email protected]
Trevlig söndag!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Mikaela

vad fina bilder du gjorde inför tentan :D jag målade ägg som såg ut som något helt annat ;P

2009-09-19 @ 17:59:10
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback