Halloweenfest med mat från olika länder

Igår hade vi Halloweenfest i korridoren och det var jätteroligt!! :)

Såhär snygg blev jag i min utklädnad tillslut:


 
Jag hade fixat både pastasallad och kladdkaka (se recept och bild i ett tidigare inlägg) till kvällen. Det roliga var att även de andra ansträngde sig och lagade till lite mat. Så när det väl var dags för oss alla att äta stod det mat både från Sverige, Spanien och Turkiet på bordet!
 

Från vänster syns mina Halloweenkladdkakor (de tog slut fort) med en skål grädde med oranga gelehallon i. Sedan min pastasallad längst bak i bild. Potatis med en god sås till, gjord av spanjorerna, samt spansk omelett. Längst upp till höger en ris- och grönsaksblandning gjord av en tjej från Turkiet. Och längst ner till höger en blandning av korv och ost, friterat i ett 'skal', också från Turkiet. Allt var väldigt gott!!


Alla vet väl hur man gör pastasallad så det behövs väl inget recept. Men denna salladen var väldigt bra om man vill göra en sallad som räcker till många men ändå känns lite finare. Jag hade i pasta, isbergssallad, rödlök, körsbärstomater, svarta bönor, strimlade soltorkade tomater, svarta oliver och fetaost. Sedan ringlade jag över oljan från fetaostburken samt toppade med lite pumpafrön. (för krispigheten och utseendets skull och för att det var Halloween.)

/Helena


Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Hej Helena! Vilken rolig blogg du har startat, förstår inte varför jag blir så hungrig när jag är här...! Vad snygg du var på halloweenfesten! Vill också passa på att tacka för brevet, jag blev så glad när det låg i lådan ;) Kommer kika in till dig här på bloggen så jag ser vad du hittar på för kul.

Ta hand om dig

Kramar Hanna

2008-11-02 @ 09:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback