Chokladföljetång del 3 - "Marabou Premium - Figs and almond"

Dags att recensera choklad nummer tre som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=jättebra!

 

Marabou Premium - "Figs and almond".

Jag hade höga förväntningar på denna choklad då jag verkligen älskar fikon. (och jag älskar ju choklad också för den delen.) Men hujedamej, denna var inte god. Jag skulle nästan uttrycka den som osmaklig! Det beror ju såklart helt på vad man har för smak, men jag tyckte i alla fall inte att detta var någon lyckad kombination. Fikonsmaken skall nog hålla sig borta från choklad i framtiden.

Dessutom, om man läser på innehållsförteckningen, så innehåller chokladen bara 1 % fikon. Efter detta kommer "aromer", vilket gör att man kan undra om smaken till största del kommer från aromer. Den smakar ju väldigt tydligt av fikon. Chokladen innehåller även äpple.

Men ett plus i alla fall för den snygga förpackningen!

Pris: ca 20 kr för 150 g

Helhetsbetyg: 1 

 

Någon mer än jag som smakat denna chokladen? Vad tyckte ni?

Next up! - Willys mörka choklad med päron.

 

/Helena


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, söt du är! =o) Men jag tittade i boken...

2008-11-19 @ 19:35:32
Postat av: ..Thess..

Du kan få smaka den när du kommer hit :) Den kanske inte passar bland julpyssel men ändå :P Hoppas du får det underbart hemma nu vännen min! Jag saknar dig! Puss o kram!

2008-11-20 @ 11:16:53
URL: http://tessielur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nena!!! Fan vilken grym blogg du har!! Jag har spridit ut den i Lund nu!! Appro på choklad måste tipsa om den godaste!! Lindt exellence Intense orange!! Hur mumsig som helst!!! O den smakar apelsin!!! Vi får höras snart!!

2008-11-20 @ 18:07:32
Postat av: Anonym

hur kan du inte tycka om den här chokladen?!

det är ju guds gåva till smaklökarna!

2009-02-07 @ 13:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback