Varm kikärtssallad med oliver

Efter alla mina godisinlägg så måste jag poängtera att jag även äter annan, lite nyttigare mat! :P Städade mitt köksskåp idag och med hjälp av lite rödlök och oliver blandade jag ihop den här middagen. Väldigt gott faktiskt! :)

Ingredienser (3 portioner):

* 200 g frysta haricots vertes

* ca 150 g pasta

* ½ rödlök

* 1 burk kikärter

* 1 dl urkärnade svarta oliver

* 1 msk tomatpuré

* citronsaft

* salt, peppar, paprikapulver, vitlökspulver

Gör så här:

Blanda kikärtorna med lite citronsaft, salt, peppar och lite paprikapulver. Lägg dem på en plåt och ställ in i ugnen i 175 grader i ca 10-15 min, eller tills de har spruckit upp lite. Koka pastan. Hetta upp en wokpanna och woka haricotsen snabbt. Blanda ner kikärtorna, den kokade pastan, hackad rödlök, halverade oliver, tomatpurén samt salt, peppar och vitlökspulver efter smak. Värm allt hastigt. Klart! Snabbt och gott.


Håll tummarna för mig imon! Jag och två kompisar ställer upp i en pepparkakshus-tävling! Känns lite som att vi tagit oss vatten över huvudet med den konstruktion vi har tänkt försöka oss på, men vi får se hur det går! Kameran skall med i alla fall :)
/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback