Canneloni med spenat, lufttorkad skinka, soltorkad tomat och keso

Detta recept har jag gjort många gånger tidigare, men jag har under åren redigerat det och lagt till ingredienser, så jag tänkte lägga upp det igen. Riktigt gott, går alltid hem hos alla! Jag bjöd ju min sambo på denna rätten första hemmadejten, och det gick ju uppenbarligen vägen ;)
Om man vill göra det vegetariskt är det bara att ta bort skinkan.
 
Ingredienser (ca 4 port):
* 1 st gul lök
* 3 st vitlöksklyftor
* ca 10 st soltorkade tomater i olja
* ca 80 g lufttorkad skinka /parmaskinka
* 1/2 påse fryst bladspenat (upptinad och avrunnen)
* 300 g keso mini
* timjan, salt och svartpeppar
* 1 pkt färska lasagneplattor
* 400 g pastasås, gärna med vitlök- eller chilismak
* riven ost efter smak, ex parmesan
 
Gör så här:
Finhacka lök och vitlök och fräs i panna tills det mjuknar. Klipp sönder tomaterna och skinkan och tillsätt dessa. Fräs med spenaten och blanda till sist i keson. Smaka av med timjan, salt och peppar. Skär lasagneplattorna i lagom stora bitar. Lägg lite fyllning i varje och rulla ihop till en rulle. Lägg i en ugnsfast form och bred ut såsen ovanpå. Beroende på vad du har för pastasås kan du behöva krydda med lite chili och vitlök. Riv lite ost ovanpå. Sätt in i ugnen, på 225 grader, i ca 20 min.
 
Servera med lite god sallad. En sallad som är god till är ruccola/spenatblad med sockerärtor, gurka, lite fetaost, granatäppelkärnor och valnötter.
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i mytaste.nu så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.mytaste.nu/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Mytaste.nu

2013-11-04 @ 15:59:26
URL: http://www.mytaste.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback