Klättring

Ni som följt min blogg vet att jag håller på med löpning. Sen maj i år har jag börjat med en ny sport, nämligen klättring.
 
Jag gick en klätterkurs och tog grönt kort i topprepsklättring och sedan dess har jag, min sambo samt några vänner varit och klättrat en hel del. I början var det riktigt läskigt, men man vänjer sig fort. Alla klättringsleder är märkta med svårighetsgrad så det är otroligt kul och triggande att försöka avancera!
 
Klättring är också en jättebra träning för hela kroppen! Man använder muskler i armar, ben, händer och massa muskler man knappt visste fanns som man använder för att stabilisera/balansera medan man klättrar.
 
Klättring och löpning kompletterar varandra jättebra så jag är väldigt nöjd med min träning för tillfället!
Just nu löptränar jag 3 ggr/vecka och kör lite Styrke-övningar. Klättring blir varje eller varannan vecka och sedan går jag minst 30 min/dag + att jag har ett jobb där jag står upp nästan hela dagen.
 
I Stockholm finns massa olika anläggningar att klättra på!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback