Chokladgodisar med apelsin och mandel

Dessa blev riktigt riktigt goda! Jag har ett recept på cake-balls som är jättebra som jag använde som grund, sen ändrade jag det lite för att få olika smaksättningar. Svärföräldrarna har fyllt år, så jag gjorde cake-calls med kaffesmak, apelsin- & mandelsmak samt mintsmak. Apelsinen blev min favorit! Här kommer receptet på dessa lättgjorda, goda och uppskattade godisar!
 
Ingredienser (ca 20 st):
* 50 g margarin
* 1,5 dl florsocker
* 1 tsk vaniljsocker
* 1 dl mandelmjöl
* 0,75 dl vetemjöl
* 2 msk pressad saft från en apelsin
* 100 g Marabou mjölkchoklad med apelsincrisp
Garnering:
* kakao att rulla i
 
Gör så här:
Blanda samman alla ingredienser väl med en elvisp. Hacka chokladen så fint du bara kan. Blanda i den i smeten. Tillsätt ev lite mer apelsinsaft för att få smeten till rullbar konsistens. Rulla till bollar och ställ i kylen en stund. Rulla sedan bollarna i kakao. Klart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback