Susannas morotsmarmelad med apelsin och ingefära

Ingredienser (ca 5 dl):
* 250 g morötter
* 1/2 citron
* 1/2 apelsin
* 1 msk riven ingefära
* 2,5 dl vatten
* 2,5 dl syltsocker
* 0,5 msk nejlikor
 
Gör så här:
Skala och riv morötterna grovt. Tvätta citronen och apelsinen. Finriv skalen och pressa ut juicen. Koka morötter, citrusjuicen och skalet, ingefära samt vatten i en gryta i ca 5 min. Tillsätt sedan syltsocker, nejlikor och låt koka på svag värme utan lock ca 45 min. Häll upp i ren/rena burkar. Förvara i kylen.
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Spännande, ska testa detta!

2013-01-22 @ 08:21:02
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Jag har två frågor som jag hoppas du kan svara på. Vad är ''farligast'' att äta ett underskott av kalorier eller ett överskott? Och så undrar jag ifall du någon gång har varit besatt av mat, ungefär som om du har haft en ätstörning?

2013-01-26 @ 14:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback