Chokladföljetong del 88 - Orion Studentska "Jablko"

Orion Studentska "Jablko"
Studentska är ett populärt och typsikt choklad för Tjeckien. Det vanliga chokladet består av mjölkchoklad med frukt och nötter. Nu har det kommit en limited edition vilken innehåller äpple. Äpplebitarna är lite geleiga och syrliga och rätt goda, men tycker inte de passar så bra till mjölkchokladen. Det blir ingen sådär jättebra kombo. Så njae, ingen större höjdare denna. Men måste testa de två andra limited edition som också kommit! Kanske är någon av dem bättre.
Helhetsbetyg: 3
 

Kommentarer
Postat av: vonskareng

ser ju gott ut i alla fall! :D

2012-09-18 @ 11:30:58
URL: http://www.vonskareng.blogg.se
Postat av: Erica

Det låter lite spännande med äpple, tycker jag. Men då är jag ju också väldigt förtjust i just äpplen.

Jag har förresten tänkt på en sak några gånger när jag har läst din blogg. Hur kommer det sig att du säger "ett choklad", "chokladet" etc? Är det dialektalt? Jag har nämligen aldrig hört det förut, och blev lite nyfiken, då jag är intresserad av det svenska språket och dialekter. :-D

2012-09-18 @ 12:20:49
URL: http://iryccah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback