Brasiliansk mat - Feijoada & Brigadeiro

En van ifran Brasilien lagade Brasiliansk mat till mig en dag. Jag alskar ju matkultur, sa det var verkligen en trevlig upplevelse. Tror aldrig jag atit brasiliansk mat innan precis.
 

FEIJOADA - nationalratt i Brasilien som ar en bongryta med kott i. Helst ska det vara svarta bonor, sa min kompis var lite besviken att han inte lyckats hitta svarta bonor i den tjeckiska affaren. Mer i grytan var det ocksa korv. Han serverade ratten med couscous (eftersom han visste att jag inte gillade ris) samt persilja och apelsinklyftor. Mycket gott och mattande!
 

BRIGADEIRO - ska serveras som en rullad pralin, men vi hann inte lata det stelna ordentligt, sa vi hade det i en form istallet. Brigadeiro ar en pralin och den ar gjord av kondenserad mjolk, smor och kakao.
 

Kommentarer
Postat av: Susanna

Verkar som om man borde äta mer brasiliansk mat, såg jättegott ut! :)

2012-09-13 @ 22:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback