Thereses Biffcurry-gryta

En jättegod, smakrik och mustig gryta som min vän Therese lagade när jag var där och hälsade på för ett tag sedan! Denna kommer jag att göra flera gånger själv, för den var verkligen jättegod!!


Ingredienser (6 port):

* 800 g nötkött (tex fransyska eller nötstek)
* 2 st gula lökar
* 2,5 msk curry
* 1 st köttbuljongtärning
* 2 msk tomatpuré
* 3 msk soya
* 1 st stor vitlöksklyfta
* citronskal ifrån 1 st citron
* 1-2 msk potatismjöl utrört i kallt vatten
* 8 dl vatten

Gör så här:
Strimla eller tärna köttet. Hacka löken och låt den mjuka i lite matfett samt curry och matpuré, i en panna. Bryn köttet i en gryta. Lägg i currylöken i grytan, tillsätt buljong och soya samt vatten. Smaka av efter en tids puttring med citronskal, vilök, salt och peppar. Låt småputtra i ca 50 min. Red sedan av grytan med potatismjöl.
Servera med ex. ris, broccoli och banan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback