Mitt liv i Prag

Jag har fått många frågor om vad jag gör i Prag, var jag bor, hur jag kan resa så mycket, hur jag kan ta ledigt från jobb, och hur man kan jobba med hälsa utomlands...

Så nu tänkte jag besvara lite av dessa frågor även om jag ska försöka att inte bli för personlig. Jag har helt enkelt sagt upp mig från mina tidigare jobb i Sverige, för att testa på att bo utomlands ett tag. Har tidigare bott och arbetat i Reykjavik, men nu ville jag prova på att bo i ett östeuropeiskt land, eftersom jag trivs så bra här.
I Prag så bor jag just nu på ett hostel och jag arbetar som bartender. Så vad jag gör har egentligen inget alls med min utbildning som dietist att göra.

Än så länge trivs jag väldigt bra, Prag är en otroligt vacker stad och mitt boende och arbetsplats är väldigt trevligt!


Jag på vackra Karlsbron i soluppgången!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Se det blir inte alltid som man tänkt sig, kul med att göra lite spontana grejer!

2012-06-05 @ 18:56:32
Postat av: S

Hinner du uppleva landet och ser du det som en "semester" eller jobbar du väldigt mycket? klarar du dig på lönen och att bo på hostel varje dag då?



2012-06-05 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback