Snöskottning är också motion!

Inte bara "organiserad" motion är motion; även vardagsmotion räknas och är värdefull! Så som snöskottning, att dammsuga, gå i trappor istället för rulltrappor, diska, stryka, kratta löv, etc.

Jag var ute och skottade i söndags, kämpade i ca 1 h och blev riktigt svettig och trött! Tror skottningen var bra både för muskler och kondition. Hoppas nu snön får ligga lite, så att jag inte skottade helt i onödan! Men som sagt, motion är ju alltid motion, vare sig snön ligger kvar eller inte!

Vad gör du för vardagsmotion?

/Helena


Kommentarer
Postat av: Therese - Glutenresan

Skönt att höra, var ute och borstade fram bilen igår och känner mig en aningens trött i armarna idag... har alltså faktiskt motionerat

Annars så försöker jag att ta trappen istället för rulltrappan och varannan vecka försöker jag att promenera från tåget till skolan istället för att ta bussen.

2012-01-25 @ 10:33:21
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com/
Postat av: camilla

vardagsmotion tänker man sällan på men det är ju oftast den som utgör största rörelsen under dagen :) jag är dock ganska dålig med att städa osdv:P men jag brukar föredra att gå istället för o ta bilen om jag ska handla osv :)



Jaa men jag tycker också melodifestivalen borde börja snart hihi:D har du vart o sett den på plats någongång?:)

2012-01-25 @ 14:50:21
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Anonym

Blir en hel del trappor!

2012-01-27 @ 08:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback