Pudding...

Jag älskar, som ni säkert alla vet, Matkultur - och att prova mat och ätbara saker ifrån andra länder!

Här om dagen fick jag en pudding av min syster. Pudding är ju lite typiskt för England/Skottland. När jag var i England för något år sedan så gillade jag ingen av de puddingarna jag smakade där. Men det verkar ju trots detta, vara väldigt uppskattat med pudding just där. Så min syster tyckte jag skulle ge puddingen en chans till och köpte denna till mig.


Usch och fy, måste jag säga. Den var verkligen inte god. Svårt att förklara, men inte alls min smak...

Kanske har jag bara haft "puddings-otur"... eller så får jag helt enkelt acceptera att puddingar nog inte är något för mig! Vad tycker ni läsare om Pudding ifrån Storbritannien?!

/Helena


Kommentarer
Postat av: camilla

jag säger det samma, usch och fy haha:P Inte min smak riktigt även om de i england verkar älska det:P tur vi inte har den traditionen i sverige ^^



Grattis till företaget :)

2012-01-28 @ 21:15:13
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Caroline

Jag tror du kan ha haft puddings-otur, Helena! Puddingen på bilden är en julpudding och det är nog Storbritanniens mest ökända pudding. Jag har ett supergott recept på brittisk citronpudding, testa det gärna! :)



http://tidenpategelbacken.wordpress.com/2011/11/06/citronpudding-guy-fawkes/

2012-01-29 @ 09:35:39
URL: http://tidenpategelbacken.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback