Hur gick det för mig och PT Dan under de fyra veckorna?

Ni som följt min blogg vet ju att jag och PT Dan hade fyra veckor av träning och nyttig kost - hur gick det då?

Jag skulle skrivit detta inlägget för ett tag sedan, men det har varit lite mycket nu runt jul, så jag hann inte riktigt med.

 

Mina mål med de fyra veckorna var:
* Få tillbaka min motivation och glädje för träning
* Få tillbaka min kondition
* Öka i styrka och få lite mer synliga muskler
* Få in rutinen på mer varierad träning
* Bättre rutin på min kost
* Bli av med mitt sockersug
* Minska ca 2 kg i vikt till min vanliga vikt

Resultat:
Jag gick ner 1.5 kg, min motivation till träning kom tillbaka då jag fick upp ögonen för lite annan sorts träning och mer styrketräning. Min nya besatthet är BodyPump, och jag fick också verktyg för att kunna styrketräna hemma, ifall att man inte hinner till gymmet någon dag! Jag fick också bättre rutin på kosten och sockersuget minskade faktiskt! Min kondition höll sig nog på samma nivå, men blev inte avsevärt bättre, men detta berodde på att jag de sista två veckorna inte följde träningsschemat eftersom jag var sjuk. Överlag är jag nöjd med de fyra veckorna och tyckte att det var kul! Kanske gör jag om det i vår igen :)



Hur gick det för PT Dan då?

Dans mål under dessa fyra veckorna var:
* Minska ca 4 kg i vikt
* Minska sin fett% i kroppen med lite mer än 1%
* Öka sitt syreupptag (kondition)
* Öka sin motivation för bättre kostvanor
* Få bättre kostvanor

Resultat: Jag har ej fått någon uppgift från Dan om fett% eller syeupptag, men han hade minskat 3,5 kg i vikt, vilket förmodligen också sänkt fett%-en. Han upplevde aldrig sig hungrig, trots att han åt ett underskott av kalorier, och han var väldigt nöjd med mitt kostupplägg! Dan berättade att han nu gillar lax! :)


 

Så överlag lyckades vi väldigt bra och är nöjda med våra fyra veckor av träning och nyttigare kost!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kul att höra hur projektet gick! Imponerad över resultatet, framförallt det psykiska, för det där med motivation är inte alltid så lätt.

En liten fråga bara...blev det vitchoklad-kladdkaka efter de fyra veckorna som du skrev i ett tidigare inlägg?.... :)

2012-01-11 @ 18:28:33
Postat av: Susanna

Kul att det fungerade så bra! :)

2012-01-15 @ 11:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback