Glutenfria mockarutor

En klassiker i glutenfri variant! Riktigt goda och saftiga blev dem! :)


Ingredienser (en långpanna):
* 2 st ägg
* 2 dl socker
* 1,5 dl mjölk
* 4,5 dl glutenfri mjölmix
* 2 tsk bakpulver
* 2 tsk vaniljsocker
* 2 msk kakao
* 100 g smält margarin
Glasyr:
* 3,5 dl florsocker
* 50 g smält margarin
* 4 msk kallt kaffe
* 1 msk kakao
* 2 tsk vaniljsocker
Topping:
* kokosflingor

Gör så här:
Vispa ägg och socker pösigt. Blanda samman mjölmixen, bakpulver, vaniljsocker och kakao och rör ner i äggblandningen tillsammans med mjölken och det avsvalnade margarinet. Rör runt ordentligt. Häll smeten i en bakpappersklädd långpanna. Grädda kakan i 225 grader i ugnen, i ca 15 min.
Rör ingredienserna till glasyren till en slät massa. Bred glasyren över den varma kakan. Strö över kokosflingor. Låt kakan svalna och skär den sedan i fyrkantiga bitar i valfri storlek.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag har av en slump hamnat på din blogg och sen fortsatt följa den. Du inspirerar :) Det vore kul om du kunde beta av några av frågorna i "frågelådan". Må så gott!

2012-02-15 @ 15:40:49
Postat av: Anneli- Stök i kök

Älskar chokladrutor, som jag kallar dessa :) Roligt med en glutenfri variant på dessa, ska jag baka o bjuda mamma på som är glutenintollerant!

2012-02-15 @ 21:11:26
URL: http://www.stökikök.se/
Postat av: Anonym

Åh dem såg goda ut!

2012-02-16 @ 10:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback