Thereses kycklinggryta med curry och bacon

Min kompis är verkligen en mästare i köket! Den här goda grytan med kyckling och curry komponerade hon ihop på fri hand när jag var där och åt mat förra veckan. Mums, säger jag bara!

Min vän Therese har också en blogg, och den hittar ni här: http://theresefh.blogg.se


Kycklinggryta med curry, bacon, broccoli och cashewnötter på toppen. Till det blev det ris samt en sallad gjord på salladsmix, tomat, majs, gurka, purjolök och paprika.

Ingredienser (ca 4 port):
* ca 400 g kycklingfilé
* 1 pkt bacon
* 1 st broccolihuvud (ca 250 g)
* 3 dl matlagningsgrädde
* 1-2 tsk curry
* 1/2 buljongtärning
* salt och peppar
* Cashewnötter

Gör så här:
Skär kycklingen i små bitar. Fräs dem i en stekpanna. Dela baconet i mindre bitar och fräs även den, i en annan stekpanna. Skär broccolin i mindre bitar och koka den så den blir lite mjuk. Blanda samman kyckling, bacon och broccoli. Häll över grädde, curry, buljongtärning, salt och peppar. Låt allt puttra samman en stund och smaka av.
Servera med cashewnötter på toppen.
Till grytan kan man ha ex. ris eller matvete och en grönsallad.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter smaskigt!

2012-02-20 @ 09:50:10
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Susanna

Lät mums!

2012-02-20 @ 21:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback