Restaurang Maitrea i Prag (Vegetarisk raestaurang)

Jag har besokt Restaurang Maitrea i Prag som ar en helvegetarisk restaurang! Faktiskt besokte jag den efter att en av er blogglasare tipsat mig om den! :) Sa tack! Tar garna emot fler tips om Prag och Tjeckien om nagon har ett tips!
 
Restaurangen ar belagen pa Tynska street 6, Prag 1. Det ar ganska nara Old town square.
Restaurangen ar otroligt mysig inuti. Jag har varit dar tva ganger nu. Det finns massor av gott att valja mellan i menyn, sa smaklokarna vattnas verkligen nar man laser. Forsta gangen jag var dar tog jag Vegetariska "kottbullar" med potatismos och min kompis tog en thai-ratt. Andra gangen vi var dar tog vi "Dagens" som var Pumpasoppa till forratt och sedan Pasta med tofusas.
Jag har aven provat deras morotskaka till efterratt. Mycket i menyn ar ocksa raw food, om man kanner for att prova pa det.
 
Dagens ratt ar otroligt prisvard. 108 kc for tva ratter + vatten (ca 40 kr).
Jag tyckte restaurangen var otroligt mysig och menyn hade stor bredd och det fanns massa gott att valja mellan. Dock tyckte jag att maten var lite smaklos och trakig, och detta galler maten bada gangerna jag var dar. Sa jag ar lite besviken pa maten. Men tycker anda att Dagens ratt ar prisvard. Och denna restaurangen ar bra att ga till om man ar vegetarian. Det vegetariska utbudet pa vanliga tjeckiska restauranger ar namligen inte speciellt bra.
 
Dessutom var deras morotskaka jattegod! Tror den var raw, sa den var otroligt frasch! Alskar nar man kan ata efterratt och kanna sig frasch efterat! Sa gar garna dit och fikar nagon gang igen ocksa.
 
Las mer har: http://www.restaurace-maitrea.cz/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback