Första frukosten hemma

Förra veckan kom jag hem från Indien. Och finns det något bättre än första frukosten hemma igen??? :)
Dock har jag ätit rätt bra frukostar i Indien. Många turister rör sig där, vilket gör att man kan få ganska "västerländska" frukostar. Men ändå, fil hade jag saknat!



Annars hann jag faktiskt inte sakna någon mat eller livsmedel så mycket. Var ju bara borta 40 dagar så suget hann inte sätta in så mycket.
När jag är borta längre brukar jag sakna yoghurt och fil, samt kanelbullar och mörkt bröd med ost. Vad brukar ni sakna för mat i Sverige om ni är borta länge?


Kommentarer
Postat av: camilla

när jag var au pair så saknade jag massa saker haha. bla SALTlakrits, hushållsost, fil, gott smör, hönökaka och kokt potatis :P

2012-04-25 @ 15:02:53
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Rebecca - Life in New York City

Jag flyttade till New York i September och jag saknar köttfärslimpa med rödvinssås och kokt potatis, spagetti med köttfärssås, vissa brödformer, svensk keso & leverpastej... Maten går ju iofs att laga här, men jag gör det inte...

2012-04-25 @ 22:12:15
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Linnea

Saknar alltid maaassa saker. Typ Johnnys senap, spagetthi och köttfärssås, min yougurt och crunchy flingor, svenskt bröd, PLOCKGODIS måste jag nog säga!

2012-04-26 @ 15:57:16
URL: http://linneaelisabet.blogg.se/
Postat av: S.

Hejsan! Jag blir väldigt nyfiken på varför du väljer lättfil istället för vanlig fil. Kan du berätta mer om det?

Kram

2012-04-27 @ 09:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback