Dumlekladdkaka

Mums alltså! Jag gillade verkligen denna. Innan har jag gjort kladdkaka och lagt i dumlekolor, men jag har aldrig smält dem i som vi gjorde denna gången. Blev verkligen supergott!

Receptet är glutenfritt, men det går likabra att använda vanligt vetemjöl, såklart.


Ingredienser:
* 100 g margarin
* 120 g Dumlekolor
* 2 dl socker
* 2 ägg
* 1,5 dl glutenfri mjölmix
* 2,5 msk kakao
* 1 tsk vaniljsocker
* 0,5 tsk salt
* lite smält margarin + riven coccos till att bröda formen med

Gör så här:
Smält margarinet och blanda ner dumlekolorna och låt dem smälta. Rör tills allt smält samman. Vispa ägg och socker lite snabbt. Blanda ner mjöl, kakao, vaniljsocker, salt och dumleblandningen. Rör runt. Häll i en form med löstagbar botten, som du smörat och brödat med coccos. Grädda i ugnen på 175 grader i ca 17 min.

Servera med ex. Milda visp 20% och skivad banan.

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback