Biff Rydberg med senapsfraiche

Biff Rydberg är, kan man säga, en lyxigare variant av pyttipanna. Man steker kött i bitar, potatis i bitar och hackad lök. Sedan kan man antingen blanda ihop allt, eller servera i högar var för sig på tallriken. Ibland serverar man rätten med en rå äggula.

Jag åt Biff Rydberg för första gången för inte så länge sedan. Jag tyckte det var riktigt gott! Och jag är inte så jätteförtjust i pyttipanna, så att man fick alla smaker i högar var för sig, passade mig mycket bättre.


Biff Rydberg med senapsfraiche, stekta haricot vertes & morötter, samt en sallad med rödkål, rödlök, tomat, gurka och fetaost.

Senapsfraiche gör man genom att blanda lättcreme fraiche med ca 1-2 msk dijonsenap, samt 1-2 msk stark senap. Smaka av med salt och peppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback