Restaurang Marinan i Ystad

För ett tag sedan var jag på Restaurang Marinan i Ystad där jag åt lunch med mina arbetskamrater. Restaurangen ligger fint nere vid småbåtshamnen i Ystad och man har utsikt över havet.
Vi åt en av Dagens lunch-rätter som kostade ca 90 kr. Annars kan man välja från vanliga menyn, då är det lite dyrare.
Jag valde en dagens med lax. Egentligen skulle det varit potatis till, men eftersom vi var rätt många som åt så tyckte de på restaurangen att vi skulle ta pommesfrites istället - då det skulle gå lite snabbare. Trots detta fick vi ändå vänta ca 40 min på att maten skulle komma. Ganska dåligt för att vara en lunchrätt! Nu hade vi inte bråttom tillbaka som tur är, men jag tycker ändå det var dåligt. Lunchmaten skall ju komma på bordet snabbt!


Laxen var väldigt god! (lax är ju gott!) Jag gillar dock inte pommesfrites och såsen var väääldigt fet.
Jag tycker faktiskt det känns lite trist att man nästan inte kan hitta något nyttigt när man går ut och äter! Jag vill känna mig "fräsch" i kroppen efter att ha ätit, här blev man lite "tung" och "däst". Någon som håller med mig om detta?

Nej, ingen mer lunch blir det på Marinan tyvärr.
Vill du läsa mer om restaurangen? Gå in på deras hemsida: http://www.ystadmarinan.se/

/Helena

Kommentarer
Postat av: Pauline

Jag har käkat på Marinan några gånger, och har fått god mat. Dock var servitriserna lite förvirrade, glömde bort att ge oss dricka och tog beställning på ett annat bord. Jag jobbar själv som servitris, och så ska det inte gå till. Och jag tycker det är konstigt att hon kom med förslaget att ni skulle ha pommes till laxen, själv tycker jag inte det klingar bra i öronen.

2011-09-08 @ 16:10:52
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Emelie Olsson

Fint du har gjort om bloggen :)

2011-09-08 @ 22:55:03
Postat av: C

Lax med pommes, seriöst?! Och 90 var faktiskt rätt dyrt. Läget är ju dock fint. Men fy för pommes

2011-09-08 @ 23:32:34
Postat av: Sanna

Sv: TACK så mkt!

2011-09-09 @ 10:44:50
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: Marinans ägare

Pommes till laxen??? Det var inte så roligt att läsa. Ibland tar personalen konstiga initiativ när man inte är på plats. Dock vill jag ge en förklaring till det här med lunch. Vi har INTE lunch, men vi har valt på gästernas önskan att försöka erbjuda ngn billigare rätt när vi har möjlighet. Men då är det inte som på lunchrestauranger där maten är färdig att serveras (men ni fick vänta lite väl länge).

Ta gärna kontakt med mig nästa gång. Vi vill ha nöjda kunder.

Tar gärna emot lite "sundare" ideèr till min kommande sommarmeny. Min mail finns på Marinans hemsida. Mvh Jeanette Marinan

2012-01-13 @ 10:40:52
Postat av: Karin

Ingen vidare mat,tyvärr. Åt fläsksnitzel som paneringen var mjuk på! Kunde lika gärna ätit i ett gatukök.

2013-06-03 @ 13:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback