Bröllop med massor av god mat

Den 20 augusti i år var jag på Bröllop uppe i Roslagen för att vara med när en av mina bästa vänner gifte sig! Och naturligtvis måste jag fota all den fina maten och visa på min blogg! Jag älskar att gå på fest och få god mat! Tyvärr regnade det under bröllopsdagen, men annars var det en fantastisk fin och lycklig dag!


Skålade i min favoritdryck Asti och så var det lite salta pinnar, jordnötter och frukt som välkomstsnacks!


Brudens mamma hade gjort maten själv och allt var jättegott och välgjort! Vilken kärlek som var nerlagt i all mat! Och mycket var det att välja på!

Två olika pajer med lök och skinka, baguette, rostbiff, marinerat kött, laxsallad med potatis och ägg, flera olika goda såser, ugnsrostade grönsaker och olika sallader. Mums alltså! Mätt blev man!
Och till detta fanns både öl, rött och vitt vin, mineralvatten och läsk.


Bröllopstårtan var också hemmagjord av brudens mamma. Så himla fin! Vitt marsipanlock med blommor, och inuti en choklad- och banankaka med fyllning av creamcheeseblandning med hallon. Supergod tårta! Precis i min smak.
Och eftersom bruden är glutenintolerant så var tårtan naturligtvis glutenfri också!

Många tårtor är ju "sockerkaka med sylt mellan" och det tycker jag är så tråkigt. Men här blev man verkligen positivt överraskad när det vita locket dolde en saftig och god chokladkaka med mjuk och smakrik fyllning!
Tyvärr blev jag dock inte gift... (min tårtbit ligger på sidan...)

Det är ju inte utan att man börjar tänka på vad man själv vill bjuda på, när den stunden är kommen!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Karin

Så mycket gott!

2011-09-05 @ 08:51:58
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback