Lite bilder ifrån min Kroatien-resa

När man tänker på att resa till Kroatien så tänker man "ljusblått hav och vita stränder". Det är ju lite kallt för det nu... men det var inte därför jag åkte till Kroatien, utan för att hälsa på en vän som bor i Zagreb. Min vän lärde jag känna i somras när jag tågluffade i Östeuropa, så det är fint vilka bra vänner och kontakter man kan få genom resor :)

Jag har haft en jättebra vecka som innehållit mycket god mat och kakor (samt alkohol - här dricker man "rakia" åt både höger och vänster!), varit och klubbat på klubb i Zagreb, varit ute och sprungit, och även gjort en ytflykt ut på landet och i en mindre stad utanför Zagreb. Har också träffat min kompis familj och släkt och ätit middag med dem, vilket var riktigt trevligt.



Rostade kastanjer fanns att köpa lite överallt i Zagreb. Och så en bild på mig när jag festar på en "Kremsnita". Bilden i mitten längst ner är ifrån "Kras", en chokladtillverkare i Kroatien som har butiker med massor av gott choklad i!


Marija Bistrica är en liten ort nordöst om Zagreb.


Det var höst även i Kroatien, även om den inte var lika långt kommen som i Sverige... Denna bilden är tagen i en park i Marija Bistrica.

Som efter varje resa, tycker jag alltid att det är lite sorgligt att komma hem igen... (även om det var gott med havregrynsgröt igen förståss! :P)

Undrar vart nästa äventyr bär!?

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Ser ut och låter som en trevlig resa!

2011-10-31 @ 16:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback