Inget marathon i år...

Ibland måste man helt enkelt lyssna på sin kropp och de signaler man får! Och i några veckor har min kropp signalerat en väldig trötthet. Det är inte det att jag har dålig kondis, men när jag är ute och springer är det som att all kraft bara tar slut. Det enda som gått bra är att köra min spinning. Men det ger också glädje på ett annat sätt, när jag ser alla deltagare kämpa och får peppa dem till träningsglädje!

Så, jag har bestämt mig för att inte springa Marathon i Växjö i oktober. Och det känns helt ok. För är det något jag har lärt mig under åren, är det att man bara ska träna för att må bra! Inte för att man "borde" eller "måste". Iaf är det så för mig!

/Helena

Kommentarer
Postat av: camilla

det tycker jag du gör alldeles rätt i för precis som du har jag lärt mig att träning ska vara skoj och inte ett måste :)

2011-10-02 @ 19:56:43
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Maxine

Vad bra att du bestämt dig! Starkt av dig att du kan lyssna på din kropp

2011-10-03 @ 07:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback