Wokgryta med röd curry och kokosmjölk

En helt fantastisk god gryta som jag blivit inspirerad av att göra då jag varit på Thairestaurang. Och jag är helt såld på den röda currypastan. Den piggar verkligen upp och ger god smak, så jag har börjat använda den i lite vad som helst jag lagar!


Ingredienser (ca 4 port):
* 4 port pasta
* 2 gula lökar
* 2 st vitlöksklyftor
* 2 st morötter
* 2 tsk curry
* 250 g färsk broccoli
* ca 500 g frysta wokgrönsaker
* 1 st burk kokosmjölk
* 3 tsk röd curry
* ca 1 msk soya
* 1 msk kycklingfond (eller annan fond)
* salt och peppar, samt ev. extra curry efter smak

Gör så här:
Koka pastan. Hacka lök, vitlök och slanta morötterna. Fräs dem lite mjuka i flytande margarin i en wok panna, tillsammans med curryn. Häll i wokgrönsakerna och fortsätt wooka. Häll på kokosmjölken och kyddor och fond och soya. Smaka av. Och blanda slutligen ner pastan.
Man kan toppa med lite cashewnötter också om man vill!

MUMS! Ser verkligen fram emot matlådorna jag fortfarande har kvar av denna rätt! Kommer bli en "klassiker" hemma hos mig tror jag.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Elina

omg vad gott det verkar! älskar kokosmjölk! :)

2011-03-22 @ 08:52:50
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Ser så gott ut :-)

2011-03-22 @ 21:21:29
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback