Två nya KESO: Mellanmålsförpackningar

Arla har kommit med två nya KESO, som man kan ha som mellanmål - klara att ta med! Jag har faktiskt saknat ett bra mellanmål att enkelt inhandla i mataffären, om man ex. är på stan och känner att energin dippar. Många mellanmål är ju så onyttiga, men denna tycker jag är bra! Keso innehåller proteiner och nötterna bra fetter. Man kanske inte blir så mätt, men det är heller inte grundtanken i ett mellanmål, utan att man ska klara sig en stund tills det är dags att äta, och bli lite piggare. Bra också att det var med en sked, om man inköper och skall äta den direkt. Dock lite onödigt mycket energi som går åt till att göra en sked till varje förpackning som man sedan slänger. Något negativt med denna nya Keso då? Ja, priset!! Priset på en förpackning ligger på ca 15-18 kr/st. Det tycker jag är jättedyrt! Så om man vill äta detta ofta är det ju billigare att inhandla keso för sig och sedan själv blanda ner hackade nötter och torkad frukt. Men som sagt, behöver man ett mellanmål snabbt - så är detta ett jättebra alternativ att köpa i mataffären!!

 
Keso mellanmål med cashewnötter, ananas, papaya & apelsin. Syrlig och god, mums!

 
Keso mellanmål med hasselnötter, tranbär och blåbär. Jättegod! Nötterna smakar lite rostat och gott.

Jättegoda mellanmål alltså! Kommer köpa de fler gånger om det krisar. Dock lite för dyra att köpa och ha med sig varje dag... :/ synd.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Håller med, dom är goda men sjukt pris!

2011-03-26 @ 19:19:12
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag blev så besviken när jag läste att det är socker i frukt- och nötmixen, känns så onödigt :(

2011-03-28 @ 07:54:26
URL: http://mysigkudde.blogg.se/
Postat av: Warnmark -foto, shopping & hälsa

Efter att ha ätit 4-5 stycken/vecka som mellanmål gjorde jag min egna mix igår. Mycket godare och det gav lite mer tuggmotstånd vilket gjorde att man kände sig mer belåten :)

Så här blev den, http://warnmark.blogg.se/2011/march/min-egna-kesoblandning.html

2011-03-30 @ 14:41:03
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: C

"efterrätts"kesona (ananas/passion o äpple/päron) kostar redan över 17 kr här, så jag tycker inte det blir så farligt ändå, men det är klart, det funkar inte att ha varje dag

2011-03-30 @ 17:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback