Vegomässan i Malmö


I lördags var jag på Vegomässan i Malmö. Det var en väldigt trevlig liten mässa där man kunde få provsmaka olika veganska produkter, få information om kosttillskot, äta vegansk mat, samt lite andra utställare. Jag tycker det var jättekul att se och provsmaka alla veganska produkter! Det är otroligt så mycket som har hänt på den fronten på sistone. Nuförtiden finns det t.ex. massor av veganska hårdostar. Till och med mozzarella finns att köpa! Och så finns det massa olika korvar, mjölkfritt choklad, gelegodis utan gelatin m.m. Detta är ju också bra för de som är mjölkproteinallergiska och således inte kan äta vanlig ost, choklad m.m.

 
Jag köpte med mig sojafiléer samt två korvar hem, som jag tänkte grilla någon dag.


Vi fick provsmaka den nya strutglassen ifrån Tofuline. Jättegod!! Denna glassen var även glutenfri! Verkligen plus i kanten till Tofuline, att hitta glutenfria strutglassar är annars inte lätt.

 
Soya-hård-ostar, smaksatta Tofus och andra grönsaksbiffar. Och så gelatinfritt gélegodis.


Många produkter är veganska utan att man kanske vet om det. Det gäller att läsa på förpackningarna, så hittar man mer än man tror som man kan äta.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Katarina

Vad roligt med vegomässa!

2011-06-08 @ 16:09:31
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: camilla

vad intressant, visste inte att det fanns så mkt :)

2011-06-08 @ 21:27:59
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Sofie

Vad roliga mässa, hade också velat besöka den, kul att testa veganmat :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback