Två veckor tills avfärd...

Tänk vad tiden går snabbt! Om bara två veckor får jag semester och ger mig av på sommarens äventyr!


Flyget tar mig till Budapest i Ungern. Därefter tågluffar jag och skall besöka Sofia i Bulgarien, Belgrad i Serbien, Zagreb i Kroatien, Ljubljana samt Bled i Slovenien och Prag i Tjeckien. Kanske blir det ev. också besök i Bratislava i Slovakien samt Salzburg i Österrike också.


Jag har fått lite tips vad jag ska passa på att smaka när jag är iväg och har fått dessa tipsen: Burek, Sinica, Zeljanica, Cevapi, Shopska sallad...
Någon mer som har något matkultur-tips?

/Helena


Kommentarer
Postat av: A

Gulash och langos i Ungern är fantastiska!! Är själv halvungersk och inget slår just dessa rätter i det landet, i Sverige vet dem inte alls hur det EGENTLIGEN ska smaka..

2011-06-22 @ 08:58:04
URL: http://petits.blogg.se/
Postat av: Annie S.

Vilken spännande resa som väntar! Förstår att du längttar :)

2011-06-22 @ 18:29:38
Postat av: Monika

Låter som du ska besöka många slaviska länder!

Då måste du smaka deras sallader och piroger! Mumma..

2011-06-22 @ 20:33:57
Postat av: Josse

Heeej! svara gärna på min blogg eftersom jag inte brukar gå in på kommentarerna igen (ifall de inte automatiskt skickas till min blogg)



Jag undrar verkligen hur du får pengar att resa så mycket? som dietist (vilket är en av sakerna jag funderar på att utbilda mig till)

Jag ivll verkligen ut i världen men har inte fått ihop ekvationen hur jag ska kunna göra det så mycekt som jag vill när jag antagligen ska jobba med något inom vården



Kram

2011-06-25 @ 16:29:15
URL: http://friare.wordpress.com
Postat av: Matilda S.

Trevlig resa! Hoppas du kommer skriva lite här på bloggen även när du är iväg :)

2011-06-26 @ 11:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback