Halvmarathon-träning!

Nu är det mindre än 2 månader kvar tills jag ska springa Malmö Halvmarathon, den 13 augusti. Som jag skrivit i ett tidigare inlägg är mitt mål att komma under 2 h, gärna neråt 1:55.

Igår var jag ledig och kände mig pigg, och ville därför provspringa 21,1 km för att se hur snabbt jag kan springa det. Och det gick jättebra! Trots lite regn, så fick jag en sluttid på 1:56:49!! Det är bara drygt 2 min ifrån mitt mål på 1:55. Och då kan tilläggas att jag inte hade någon vätska med mig, och heller ingen tävlings-adrenalin förståss! :P

Jag gick ut med målet att springa på 5:30/km. Det gick bra i början, men sen tappade jag lite. Första milen gick på 55:20, andra milen på 55:50 och sedan de sista 1,1 km gick på 5:40. Min genomsnittliga hastighet för hela loppet blev ca: 5:32/km. Jag är nöjd!


Det gäller att ladda med en stadig frukost innan man springer så långt!

Jag åt en frukost med tärnat äpple, bananbitar, persikoyoghurt, blåbärsyoghurt, frukt- och nötmüsli samt havreringar. Och sedan en grov macka med becel och ost samt en rostmacka med becel och marmelad. Och så kaffe och vatten!

Sen ca 1 h innan loppet åt jag också en mellanmålsmuffins med morot och äpple (recept på denna kommer!) samt några Ahlgrens bilar! :P Och så drack jag förståss!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Karin

Superbra tid ju!

2011-06-18 @ 14:22:34
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: FotografOlivia

Svar : Takc så jättemke.



DU får gärna bevaka mig på bloglovin & gilla på facebook :)



KRAM!

2011-06-18 @ 20:06:48
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Postat av: sandra

åh jag vill också springa en halvmara :D

2011-06-19 @ 13:29:25
URL: http://sandrashalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback