Elefantparad i Köpenhamn

Inte direkt ett inlägg kopplat till mat, men eftersom denna elefantan var så fin med massa kakor på, så var jag tvungen att visa det här!


Denna elefanten såg jag i Köpenhamn när jag var där för några dagar sedan. Det pågår nämligen en "Elefant-parad" där. Över hela Köpenhamn finns dessa elefanter utspridda, alla målade/dekorerade av olika konstnärer. Det är riktigt kul att gå runt och titta på alla! På turistinformationen i Köpehamn så kan man hämta en karta som visar var alla elefanter står, om man är sugen på att gå runt och titta på dem alla.



/Helena


Kommentarer
Postat av: Karin

Vad lustigt det är! I Gävle och Falun har de också såna fast i Gävle är det Gävlebockar och i Falun är det bocken Kåre :) Jag tror de började med det förra eller förr förra sommaren! Roligt^^

2011-06-14 @ 11:10:57
URL: http://mysigkudde.blogg.se/
Postat av: Susanna

Det brukar vara kul att se hur olika man kan göra dem! :)

2011-06-14 @ 21:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback