Frosseri på julafton

Allt det här gottiga serverades på julafton hemma hos mig!

Först är det julfika till Kalle Anka...


Lussekatter. Min är den med så mycket russin i... :)


Mandelmusslor med grädde och hjortronsylt.


Struvor med kardmumma på och pepparkakor med glasyr.


Klenetter samt två sorters tjeckiska kakor, som jag köpte i Prag när jag var där nu innan jul.

Sen blev det julaftonsmat...


Dvs lutfisk med kokt potatis, broccoli, ärtor och vit sås och senap. Och gröt till "efterrätt" med kanel och mjölk.

Och så åker julgodiset fram senare på kvällen...


Cookie dough cake balls, ahlgrens-bilar-fudge och jordnötsrutor.


Fudge, chokladöverdragen apelsinkola, polkatryfflar och knäck.

De flesta recepten hittar du under "Recept - smaskigt" eller genom "RECEPTREGISTER".

/Helena


Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så mycket gott ni ätit

God fortsättning på det nya året

2011-01-01 @ 20:16:57
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Susanna

Vad gott allt såg ut, och det stämde med! :)

2011-01-01 @ 20:35:17
Postat av: A

Hejsan!

Jag hittar inte ahlgrens bilar receptet :(

Skulle verkligen vilja prova det!

God fortsättning!

2011-01-02 @ 17:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback