Chokladföljetong del 58 & 59 - Sarotti Rom, frukt & nötter samt Sarotti Karamellpäron

Dags att recensera choklad nummer femtioåtta och femtionio som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Sarotti Rom, frukt & nötter
Om man ska gilla detta choklad så måste man verkligen tycka om rom, för det smakade tydligt av rom. Men jag tyckte smaken var rätt mjuk, så jag gillade det. Jag är rätt förtjust i romrussin-glass, så detta var lite liknande. Gott med nötter och russin i också. Dock skulle jag nog inte sitta och trycka ett helt sånt här choklad, men klart godkänt får det!
Pris: 10 kr för 100 g
Helhetsbetyg: 3

Sarotti Karamellpäron
Inget choklad jag skulle äta mycket av, men en bit är okej. Tyckte sötman från päronbitarna i var ganska bra mot den lite bittra chokladen. Smakade dock inte så mycket karamell.
Pris: 10 kr för 100 g
Helhetsbetyg: 3

Dessa choklad är ursprungligen från Tyskland tror jag, men jag hade turen att hitta dem på Coop Extra (för endast 10 kr/st).

Någon mer som smakat dessa? Vad tyckte ni?

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback