Cottage cheese långväga ifrån...

Jag var och handlade i helgen och tänkte köpa keso. Eftersom jag bor i skåne nu så valde jag Skånemejeriets cottage cheese istället för Arlas keso. Jag tänkte, att den antagligen var mer närproducerad om den var från Skånemejeriet (närproducerad mat är ofta att föredra ur miljösynpunkt). Men tji fick jag, när jag kom hem och såg att Skånemejeriets cottage cheese var tillverkad i Österrike!!


Ich bin aus Österreich


Jag tänker inte köpa den cottage cheesen mer. Måste kolla upp varifrån Arlas kommer, men kanske är det lika illa.

/Helena

Kommentarer
Postat av: Emma

haha vad lurigt. Brukar köpa willys egna, den är super!

2010-09-08 @ 21:23:48
URL: http://emmalona.blogg.se/
Postat av: S.

Jag läste att Arlas keso tillverkas i Skövde :)

2010-09-17 @ 15:39:36
Postat av: Marie

...och Ockelbo-ost tillverkas i Tyskland. Suck.

2010-10-10 @ 17:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback