Ny kurs! - Dietetik och klinisk nutrition III: Internmedicin, cancer, enteral och parenteral nutrition

Idag började vi en ny kurs som heter "Dietetik och klinisk nutrition III: Internmedicin, cancer, enteral och parenteral nutrition" och ska handla om olika sjukdomar (ex. mag- och tarmsjukdomar, lungsjukdomar, leversjukdomar, cancer m.m.) och kostbehandling vid dessa. Vi hade introduktion idag och det verkar bli en intressant kurs!

Men, om bara 1 månad avslutas även denna kursen! Och då har jag ingen mer "kurs" att läsa inför dietistjobbet, detta blir alltså sista kursen. Sedan nästa termin är det praktik och c-uppsats som gäller. Det känns roligt, men också lite sorgligt att vi skiljs åt i klassen när denna terminen tar slut.

I alla fall, så har jag ju något roligt att se fram emot vid kursslutet denna terminen. Om bara 36 dagar åker jag nämligen till Australien!

/Helena

P.S. Nu har jag äntligen tagit bort snöflingorna från min blogg! Var verkligen dax nu, för våren är ju faktiskt här! D.S.


Det är vår! Min katt Kaffe har fått syn på en humla utanför som flyger runt på balkongen.


Kommentarer
Postat av: Jenna

Det låter superspännande :) det är så kul att klicka in på din blogg och läsa om vad ni läser, för desto mer motiverad blir jag inför att få läsa kurserna själv! Har det varit lätt att få praktikplats förresten? vet du vart du ska göra praktiken ännu? :)

2010-05-03 @ 14:02:23
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken söt bild!

2010-05-03 @ 21:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback