Chokladföljetong del 49 - Marabou "Passion"

Dags att recensera choklad nummer fyrtionio som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Marabou "Passion"
Mjölkchoklad med smak av passionsfrukt och chili. Jag fick denna choklad av min syster efter att hon fullkomligt ratat den själv. Jag hade alltså väldigt låga förväntningar när jag smakade den och blev då positivt överraskad! Skulle inte köpa den igen, men det var helt klart godkänd. God mjölkchoklad med syrligt-söta små inslag av passionsfrukt och lite hetta från chilin. Dock smakar passionsfrukts-smaken lite konstgjort. Men den slank i alla fall ner under en kväll. En kompis var hos mig under provsmakningen så hon har också fått ge poäng!
Pris: ca 17 kr för 180 g
Helhetsbetyg: Från mig: 3 Från min kompis: 3,5


Någon mer som smakat denna? Vad tyckte ni?
/Helena


Kommentarer
Postat av: janna

Ja det har jag och jag tke faktiskt den var riktigt god så en 4 får den av mig :)

2010-05-04 @ 19:24:02
URL: http://joveel.blogg.se/
Postat av: C

Bläääääääääääääää!! Inte alls god! 0!

2010-05-10 @ 21:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback