Salta bilar

Häromdagen fick jag ett mail från en australiensisk kompis som pluggar här i Uppsala. "Hey I just tried Salta bilar, do you know? They were disgusting!! I had to spit them out!" Haha!
Jag visste då faktiskt inte att det kommit salta bilar men för någon dag sedan såg jag dem i affären och köpte dem för att provsmaka. Var ju tvungen att testa själv. Men, som klart tyckte jag att de var jättegoda!! Jag gillar ju salt och lakrits. Så detta från min australiensiska vän var alltså bara ännu en liten mat-kultur-krock. Lakrits finns inte i så många länder, och speciellt inte salt lakrits. 


Min australiensiska vän och jag hade inte samma åsikter angående de salta bilarna. Jag tyckte de var jättegoda och jag tror att dessa bilarna + de vanliga bilarna + de sura bilarna skulle vara en perfekt lördagsgodis-blandning!!

Ska bli spännande att se vad jag kan få för mat-kultur-upplevelser när jag i min tur besöker Australien i sommar! :)

/Helena


Kommentarer
Postat av: emma

Prova dom här om dagen, supergoda =)

2010-03-09 @ 20:05:17
URL: http://emmalona.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh! De är goda... Fast bara i lagom stor mängd. En påse är liiiite mycket.

2010-03-11 @ 16:19:28
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback