Varm sallad med rostad potatis och kikärtor

VECKANS BILLIGA TIPS/MATRÄTT!

En fräsch och god sallad som jag gjorde häromdagen när jag blev sugen på kikärtor och potatis!


Ingredienser (2 port):
* 6 st potatisar
* 1 msk rapsolja
* flingsalt
* 1 burk kikärtor
* ca 50 g valfri sallad
* 1/2 rödlök
* 300 g fryst grönsaksblandning med broccoli, blomkål & morötter

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Dela potatisen i små bitar, typ kuber. Blanda potatisen med oljan i en bunke, och lägg sedan det i en ugnsfast form. Strö över lite flingsalt. Sätt in i ugnen i 30 min. När det gått 20 min häller du över burken kikärtor över potatisen och låter dem vara med i ugnen de sista 10 minutrarna.
Hacka rödlöken i små bitar, skölj salladen och värm (antingen koka eller i micron) de frysta grönsakerna. Blanda sallad, rödlök, grönsaker samt potatis och kikärtor. Klart!

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback