Pannkakor med massor av tillbehör

I onsdags hade vi pannkaksfika jag och några klasskompisar. Vi sågs hemma hos en tjej och gjorde pannkakor och sen hade alla tagit med sig olika tillbehör. Jag har aldrig varit en pannkaksmänniska. Har nog aldrig gjort pannkakor på eget initiativ eller heller växt upp med pannkakor... så för mig var detta lite extra roligt! Tänkte bjuda på lite tillbehörsinspiration här nedanför...


Till pannkakorna hade vi:
* vaniljglass
* vispad grädde
* blåbärssylt
* skivad banan
* äpplen stekta i kanel
* nutella
* äpple-, päron- och vaniljkeso med päronbitar i
* jordgubbar marinerade i citron och mynta
* kesella blandat med funlight

Det var jättegott med alla olika tillbehören och favoritkombinationen blev pannkaka + banan + nutella + vaniljglass.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Jenna

Jag älskar pannkakor men gör det sällan hemma :) det allra bästa i pannkaksväg tycker jag är ugnspannkaka!

2010-03-06 @ 09:46:27
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Carita

Åh det lät supergott med banan och nutella, det måste jag testa nån gång :P

2010-03-06 @ 11:49:35
URL: http://minmatgladje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback