Knäckebröd med linfrö

Skrev ju för något inlägg sedan att jag håller på med projektet att tömma kyl och frys på mat nu innan jag ska åka utomlands. Det känns helt enkelt onödigt att köpa så mycket ny mat när man har en massa hemma! Men mitt knäckebröd tog slut och knäckebröd måste jag bara ha hemma, därför improviserade jag fram ett litet recept av sånt jag hade hemma. Och det blev faktiskt riktigt gott! (och tog bara ca 30 min innan allt var klart!)


Ingredienser (ca 1 plåt):
* 2,5 dl vatten
* 1 dl vetekli
* 3 dl vetemjöl
* 2 dl grahamsmjöl
* 1 tsk salt
* 0,5 tsk kanel
* 0,5 tsk bakpulver
* 1 msk flytande margarin
* 0,5 dl linfrö
* 0,5 dl physsillumfrön

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Blanda helt enkelt bara samman alla ingredienser. Kavla sedan ut på en bakpappersklädd plåt, så tunnt du bara kan. Grädda i ugnen ca 12 min.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Emma

Det här ser jättegott ut :) Knäcke är ju fantastiskt!

2010-06-04 @ 15:48:43
URL: http://bakut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback