Chokladföljetong del 53 - Marabou rulle "Kokos"

Dags att recensera choklad nummer femtiotre som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Marabou rulle med kokos smakar helt enkelt som mjölkchoklad med riven kokos i. Så gillar man dessa båda är detta en riktig fullträff. Jag gillar båda! Dock, vilket var ett sådant stort minus att jag inte ens kan godkänna chokladen, så luktar den jättekonstigt!! Det luktar konstgjort och aromer om den, så jag mår nästan lite illa. Den innehåller också aromer, så det är inte bara den riktiga kokosen som ger smak. Usch, nej den här vill jag inte rekommendera.
Pris: ca 12 kr för en rulle
Helhetsbetyg: 2

/Helena


Kommentarer
Postat av: M

Jag blev så glad när jag läste vilken choklad du hade prövat, Marabou med kokos, och lika besviken när du skrev att den luktar pyton. När Marabou Kokos fanns i kakform, var den min favorit. Får väl smälta vanlig marabou och blanda med kokos själv. Det är bra att du testar choklad så jag vet vilka jag ska hålla mig borta ifrån =)

2010-06-13 @ 17:10:47
URL: http://mychoiceveg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback